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시각 커뮤니케이션의 기본 원리 - Basic Principles of Visual Communication (커버이미지)
시각 커뮤니케이션의 기본 원리 - Basic Principles of Visual Communication
  • 평점평점점평가없음
  • 저자최알버트영 지음 
  • 출판사북랩 
  • 출판일2023-08-24 
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책소개

이 책은 전문 디자이너 또는 예술가로 성장하는 데 필요한 능력을 함양할 수 있도록 가치 있는 디자인 교육 학습 콘텐츠인 기본적인 시각 이론과 개념, 기법, 필수적인 시각 언어를 체계적으로 다루고 있다.

This book systematically covers funda-mental visual theories, concepts, techniques, and essential visual language, which are valuable design education learning contents, so that learners can develop the skills necessary to grow as professional designers and artists.

이 책은 책임감 있는 디자이너에게 필요한 시지각 능력을 향상시킬 수 있도록 시각 커뮤니케이션을 공부하는 방법을 설명하고, 디자인 예제를 통해 시각 커뮤니케이션 이론을 쉽게 이해할 수 있도록 하며, 자가 학습을 위한 다양한 학습과제를 제공합니다.

This book explains how to study visual communication so responsible designers can improve their visual perception skills. It makes it easy to understand visual communication theory through design examples and provides various learning tasks for self-study.

이 책에서 다루는 중요한 내용
- 시각 커뮤니케이션 디자인의 이해
- 시각적 요소와 특성 분석
- 게슈탈트를 활용한 디자인 방법
- 컬러와 이미지를 통한 커뮤니케이션
- 디자인에 공간과 시간이 미치는 영향

Important topics covered in this book
- Understanding Visual Communication Design
- Analysis of visual elements and characteristics
- Design method using Gestalt
- Communication through color and image
- The influence of space and time on design

저자소개

한양대학교 브랜드디자인 전공 교수이다. 미국 캘리포니아주립대학에서 학사와 석사 학위를 받았고, 홍익대학교에서 박사학위를 받았다. 그는 미국 북텍사스주립대학과 캘리포니아주립대학에서 교수로 재직하였으며, 로스앤젤레스에서 아트 디렉터와 회사 대표로 활동했다. 그는 미국, 한국, 중국 현지 소비자들을 위한 다양한 디자인 컨설팅 프로젝트를 진행하고 있다. 그는 디자인 방법론인 ‘DBL 교육’, ‘디자인 콘셉토’, ‘한글각’, ‘문화코드 브랜드디자인’으로 해외 여러 단체에서 특강 및 워크샵을 진행했다. 그의 대표 디자인은 국가표준 공공디자인인 ‘도로명판 및 건물번호판’이 있다. 그의 저서는 『브랜드 디자인: 브랜딩을 위한 커뮤니케이션 디자인』(2013)과 『문화코드 브랜드디자인 방법론』(2018)이 있다.

Albert Young Choi is a professor at Hanyang University concentrating on Brand Design. He received his bachelor\'s and master\'s degrees from California State University, USA, and his doctorate from Hongik University. He was a professor at North Texas State University and California State University and worked as an art director and company president in Los Angeles. He conducts various design consulting projects for local consumers in the US, Korea, and China. He conducted special lectures and workshops at various organizations overseas with design methodologies such as \'DBL Education,\' \'Design Conceptor,\' \'Hangeul-Gak,\' and \'Culture Code Brand Design.\' His representative designs include \'Road Nameplates and Building Number Plates,\' national standard public designs. His books include \"Brand Design: Communication Design for Branding\" (2013) and \"Culture Code Brand Design Methodology\" (2018).

목차

머리글 Introduction



시각 커뮤니케이션 Visual Communication

기본 시각 구성요소 Basic Visual Components

기본 시각적 특성 Basic Visual Characteristics

시각적 상호작용 Visual Interaction

게슈탈트의 4가지 측면 The Four Aspects of Gestalt

전경과 배경의 관계 Figure-Ground Relationship

프래그난쯔의 법칙 Law of Prägnanz

컬러 구조 Color Structure

이미지 구조 Image Structure

공간 구조 Spatial Structure

시간의 개념 Concept of Time

학습과제 Learning Exercises



부록 Appendices

찾아보기, 참고문헌, 자료제공자 Index, References, Contributors

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